SZMB tanácsok 2004-ből |
|
|
Írta: fórumosok
2010. július 30. péntek, 04:41
|
Már-már nosztalgia, de még mindig hasznos lehet. Rövid összefoglaló 6-8 évvel ezelőtti SZMB tanácsokból. |
Bővebben...
|
Pict-3-as karbi beállítása |
|
|
Írta: xoyox
2010. március 30. kedd, 10:04
|
Így állítsd be a karbidat egy alapállásra Co műszerrel finomíthatod később, de ha így hagyod sem lesz rossz! |
Bővebben...
|
VW Bogár vásárlási tanácsok II. - a karosszéria |
|
|
Írta: fórumosok
2010. március 11. csütörtök, 15:30
|
A Bogár vásárlási tanácsok cikkünk második felében részletesen olvashatunk a karosszéria lényeges átvizsgálandó pontjairól, állapotukról.
|
Bővebben...
|
VW Bogár vásárlási tanácsok I. |
|
|
Írta: fórumosok
2010. február 14. vasárnap, 06:14
|
A Bogár vásárlásról szóló cikksorozatunk első részében általánosságban mutatjuk be a lényeges szempontokat, a következő cikkben részletesen mutatjuk be a legdrágább fődarab, a karosszéria fontosabb részleteit. |
Bővebben...
|
Francia (tor)túra |
|
|
Írta: WOB978
2010. január 07. csütörtök, 16:39
|
Valamikor réges-régen mikor még pénz, hírnév, csillogás, no meg a benzinár sem számított arra az elhatározásra jutottunk, hogy a közeli találkozók után tényleg messzebbre, Franciaországba menjünk. Akik kis csapatunkat ismerik, sőt az egyik járművet is azok tudják nem biztos, hogy kéjutazásra indultunk.
|
Bővebben...
|
Rádiók a Bogárban |
|
|
Írta: NGA
2009. december 28. hétfő, 05:41
|
A Blaupunkt talán a legismertebb német rádiógyártó vállalat, melynek neve szorosan összeforrt a Volkswagen névvel, miután még a mai napig is gyári rádióbeszállítója. Már 1949-től készített rádiókat kifejezetten a Bogárhoz, és 1967-től hivatalosan - extraként - megvásárolható volt, mint VW rádió. A Blaupunkt mindig élen járt az új technológiák alaklmazásában, ezt a készülékek ára is tükrözte. Akkoriban, amikor egy VW 1300-as 6000 NSZK márkába került, egy VW rádió 3-400 NSZK márka volt. Ezek a gyári rádiók - kevés kivételtől eltekintve - egyszerű készülékek voltak, sokan inkább a komolyabb jellemzőkkel rendelkező Blaupunkt rádiókat választották az autójukba a gyári helyett. Szinte elsőként vezették be a programozhatóságot és az automatikus állomáskeresést. 1967-ig a készülékek egy részének a nyomógombjai - illeszkedve az akkori autók belső szinéhez - fehér szinben készültek, de a fekete gombos készülékek is nagy keresletnek örvendtek. A előlapok illeszkedtek a VW műszerfalának kialakításához, követve a változásokat. A készülékek rendkívül megbízhatóak voltak, amit az is bizonyít, hogy még a mai napig sok autóban működnek. Hangminőségük egy megfelelő hangszóróval meglepően jó. A korai modellek gyakran rendelkeztek 6/12 V átkapcsolással, illeszkedve az autó villamos rendszeréhez. 1954-ig a modelleknek csak száma volt, majd ekkortól vezették be a mai napig is használazos városneveket, ezekkel azonosítva a készüléket.
|
Bővebben...
|
Rövid Bogár történelem |
|
|
Írta: NGA
2009. december 22. kedd, 04:47
|
A Volkswagen Bogár rövid története
Sokan úgy gondolják, hogy a Bogár az Bogár, azaz mind egyforma. Azonban ez koránt sincs így. Ahogy elkezdünk egyre többet megtudni a Bogarakról, úgy lesz egyre szerteágazóbb a "Bogárfauna". Azonban már az elején ki kell ábrándítsak mindenkit, fa alvázas Bogár nem létezett sose, és Hitlert sem ezekben a Bogarakban vitték a parádéra. Sokszor hallani azt, hogy perec, ovál, meg számokat, hogy 1303 stb. Aki nem ismerős a típusokban, azoknak ez semmit nem jelent. Deritsük fel, mit is jelentenek ezek.
|
Bővebben...
|
Bogár publikációk |
|
|
Írta: NGA
2009. december 19. szombat, 05:29
|
Újságcikkek: Ahhoz, hogy az első cikket megtaláljuk a Bogárról a magyar sajtóban, nagyon messzire kell visszamenni az időben. 1939-et irunk. A második világháború még nem tört ki, február van, és az Automobilizmus c. újság meghívást kapott a KDF-wagen hivatalos bemutatójára. Nagy elragadtatással irnak róla a márciusban megjelent újságban. Nem is csoda, hisz az akkori autókhoz képest igen fürge, és szép kisautó volt, ami méltán váltotta ki az emberek érdeklődését, és az ára is akkoriban megfizethetőnek tünt. A menetteljesitménnyel meg voltak elégedve, a német autópályán, és a környék földesútjain is remekül vizsgázott. Természetesen Mo-ra nem került belőle, hisz a II. világháború ezt megakadályozta. Ezután sokáig csak apró színes cikkek között bukkanhatunk a Bogár nyomára, komolyabb ismertető nem is jelent meg. 1966. szeptember 6-án megjelent újságban azonban megemlitik a modellpaletta megújulását,és végre szentelnek pár sort a Bogárnak.
|
Bővebben...
|
Bogarak Magyarországon |
|
|
Írta: NGA
2009. december 18. péntek, 06:07
|
A háború után Magyarországon a Volkswagen már az ötvenes évektől jelen volt. Sok VW T1 busz mentőautóként is jelen volt, és a magánimportban is sok autó érkezett Mo-ra. A 60-as évek elején a szabályok enyhülésével sokan kaptak külföldi rokonoktól Volkswageneket. Azért választották sokan a Bogarat, mert megbizható, strapabíró jármű, és a hazai utak minősége akkoriban erős kivánnivalókat hagyott maga után. Autópálya nem volt, és a főutak kivételével az utak jelentős része alkalmatlan volt a nagy sebességre. Tulajdonképeen az akkori kornak megfelelt az a sebesség, amit a VW tartani tudott, hiszen szinte nem is volt olyan út, ahol 100-nál gyorsabban lehetett volna biztonságban közlekedni. A hatvanas évek közepére a motorizáció is erős változáson ment keresztül.
|
Bővebben...
|
I. Depo Drag Day (Hungaroring) |
|
|
Írta: Põdör Gergely
2009. augusztus 22. szombat, 19:54
|
Beszámolók
Brez
Én is itthon... mivel nem voltak nagy elvárásaim az előzményeket ismerve, nem koppantam nagyot... kb 9-kor érkeztem helyszínre onnantól folyamatos gyorsulási lehetőség a célegyenesben egészen 1/2 1-ig, utána eredményhirdetés és csonkakör a pályán (mivel ugye a célegyenes foglalt volt) mire visszaértünk a körről már szállingóztak az OFF paripák az addig számunkra fenntartott boxok mögötti parkolóba, na itt volt vége a VW-s bulinak. Becsléseim szerint kb 200 konszernbe tartozó autó jelent meg ezek közül 20-25 léghűtéses volt.
Érzéseim: Ez nem a VW-ról szólt, sokkal inkább egy kitöltő program volt, hogy ne maradjon kihasználatlanul délelőtt a gyorsulási pálya. Megérte annak elmenni, aki gyorsulni szeretett volna, de a 2000ft-s belépőért semmi többet nem kaptam, mint a fóti motorosok majálisán annyi különbséggel, hogy az ingyen volt. Ha már a Depo elnevezett magáról egy bulit, akkor adjon ki ebből az alkalomból mondjuk egy különszámot (ezt hiányoltam bátony esetében is). Ja és szerintem szemét dolog a belépőn felül a gyorsulásért pénzt kérni (az is igaz, hogy ez is kedvezményes 1000 ft volt a számunkra, mert délután már 1500 ft-t kellett fizetni).
Mindenesetre rajtam nem múlott a hagyományteremtés ezen a téren, de csodálkoznék, rajta, ha jövőre is lenne ilyen, és úgy érzem a realitás beszél belőlem mint a negatív hozzáállás!
Stuntmanus
Én délben mentem és most értem haza a Pimp my Golf2 rendezvényről. A dízelek közelébe nem nagyon mertem menni, nehogy tüdőrákot kapjak a koromtól, a tuning Hondákhoz meg azért nem, mert féltem, hogy szétrobban a turbó és beleáll a picsámba.
Bogárból kiszóltam egy Merci E500-ast bütykölő srácnak, hogy van hozzá egy AMG tuningchip-em, de kiröhögött, azt hitte hülyéskedek....Ő baja, elfér a polcon. Egy kóláért nekiadtam volna. :-)
Galériák
Gaga: http://kepeim.hu/userlapok/kepek.php3?u=26815&alkid=57711
ABDUL: http://kep.tar.hu/timo11/50650335#2
Gabi_001: http://s169.photobucket.com/albums/u202/GABI_001/VW_Depo_Drag_Day_2009/?start=all
Aircult: http://kep.tar.hu/elitevwclub/50650381#2
Brez: http://picasaweb.google.com/brezist/VWDepoDragDay#
Tekivagy: http://picasaweb.google.com/tekivagy/DepoDragDayHungaroring20090820#
carsandgirls.hu: http://www.carsandgirls.hu/cars_and_girls.php?mod=gallery&GalleryID=633&page=1&m=4 |
|
|